perjantai 8. helmikuuta 2013

Instapäivä



Päivän asuksi valkkasin Lumoan-tunikan. Vähän tasoitetta talvenkirjavaan naamaan, ripsaria ja menoksi. Suuntana oli ensin Moko Market ja 12 x Koti -kirjan julkistamistilaisuus.
Kirja on siis Jonna Kivilahden ja Krista Keltasen yhteinen tuotos. Täytyy sanoa, että varsin onnistunut tuotos! Itse asiassa pitkästä aikaa oikein inspiroiva sisustuskirja. 

Krista kertoo kirjan alkutekstissä, että jokaisen kuvauskerran jälkeen teki mieli sisustaa oma koti uusiksi. No, mulle tuli kirjasta ihan sama fiilis. Eikä vähiten Kristan oman kodin kohdalla, joka on myös  kirjassa!


Tapasin monta blogini lukijaa - olipa hauskaa. Terveisiä Kotivinkin toimitukseen ja muille bloggareille, oli tosi kiva jutella!

Aamupäivän aikana kaupungin valtasi lumituisku, jota vasten puskin itseni kohti keskustaa. Säänkestävä ripsari on nykyään ihan must kaupunkivaruste. Bongasin matkalla aika pahan mainoksen, mutta vielä en kuitenkaan marssinut karkkihyllyn kautta.


Bulevardin kahvisalongin kohdalla sen sijaan oli pakko pitää tauko. Sielu ei sietänyt vilkaisua kahvilan peiliin.. Kahvi, korvapuusti ja uusi kirja lämmitti mieltä.



Ennen kotiin lähtöä kävin testaamassa Escadan uuden kesätuoksun, joka on tänä vuonna pakko saada. Kirsikkainen tuoksu tänä vuonna. Gina Tricotista myös muutama uusi vaate. Ginassa mietin miten helpolla tämän päivän teinit pääsee. Omassa nuoruudessa ei ketjuja ollut siinä määrin kuin nykyään.

Matka kotiin takkusi sään vuoksi. Lopulta jouduin vielä kävelemään pari kilsaa. Katse kohti maata koko matkan. Pari aika valittua sanaa tuli päästelyä mielessä..






Kotona uusi paita ja tuubihuivi päälle ja takaisin kirjan lukuun. Kuvassa juurikin ihana kuva Kristan kodista. Mä rakastan kirjahyllyjä ja kaikkia erilaisia ratkaisuja kirjoille. 
Voisikohan joku tehdä niistä oman, erillisen kirjan...


Katsaus meidän keittiöön ja purkkikuva liittyy oleellisesti illan teemaan, joka on karppipizzaa (viiniä ja Voice of Finland). Jalat pöydälle ja sitä rataa. Niin ja kai vähän lumitöitä vielä ennen seuraavaa tuiskua.  Ei sit millään enää huvittaisi. Lasken päiviä kevääseen.

34 kommenttia:

  1. Minä oon ihan höperönä ihastuksesta näihin blogien päiväni kuvina postauksiin. Ihania!

    Uudet Pollyt on pettymys - pysy perinteisessä pussissa vaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah, eli sä olet maistellut uudet Pollyt!! Mä en ole edes huomannut, kun olen kiertänyt karkkihyllyt kilsan päästä kuukauden. Mutta pakko ne on testata, en mä voi jättää testaamatta. Pitäydyn sitten vanhoissa.

      :) Mun täytyy toteuttaa päiviä kuvina vähän useammin!

      Poista
  2. Onpa kaunis tunika!
    Ja hyvät löydöt teit Gina Tricotista. Mun lempi vaatekauppa, aina sieltä löytyy jotain ja ne kynsilakat...taas oli ihania uusia värejä, kun tänään kävin katselemassa :)

    Ulkona pyryttää, toisaalta on ihanaa, mutta voi hitsit, että odotan sitä kesääkin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostan aina Ginan trikoopaitoja yöpaidoiksi! Toimii erinomaisesti nansojen sijaan, vaikka on mulla nansojakin! Ja menee ne muutenkin. Hassua, kun sanoit noista kynsilakoista, koska just kun mä olin maksanut, bongasin aivan ihania vihreitä kynsilakkoja, mutten jaksanut enää jonottaa uusiksi.

      Poista
  3. Kaunis tunika ja ihanaiset tunnelmat, oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! Ja ihanaa viikonloppua sulle myös! Tänne ei taida aurinogonpaiste osua, mutta mun mielessä kyllä paistaa aurinko.

      Poista
  4. Ihana juttu ja kuvat! :) Mä oon kertaalleen herkkupäivänä langennut uuteen Pollyyn ja musta ne oli ihan hyviä, vaihteluksi. Mutta vain herkkupäivänä ;)

    Tuo kirja täytyy päästä lukemaan läpi! Oliko siis Kristan koti sun suosikki?

    Ihana paita! Juu, ei meidän aikana ollut noita ketjuja Seppälää lukuunottamatta. Lukioikäisenä käytin aina kaikki rahani Tukholman reissuilla H&M:ssä :) Oli sitten ihan outoa, kun se lopulta tuli Suomeen.

    Anski

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksei kukaan ole kertonyt näistä Pollyista mulle, kun mä olen kuukauden kiertänyt karkkihyllyt kaukaa!

      Kirja on tosi kiva, suosittelen. Kauniita oli kaikki kodit, mutta omaan makuani lähinpänä on just Kristan koti. Tai Rebecan koti. Käy hakemassa kirja itsellesi!

      Mä taisin teininä kuluttaa eniten Stockan One Wayta ja Vero Modaa. Henkkamaukan tulo oli aika luksusta!

      Poista
  5. Tuiskut sais jo riittää! Seppälä taisi olla mun nuoruuden ainut ketju. Se oli juhlaa kun pääsi pari kertaa Tukholmaan henkkamaukkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en haluaisi enää yhtään lunta, mut paljo sitä multa kysytään... Mut jos siis kysyttäisi :D

      Seppälä oli yksi niitä harvoja ketjuja aikanaan. Ajat on muuttunut enkä pysynyt enää perässä niiden määrässä, kun laahustin kauppakeskuksen läpi!

      Poista
  6. Kiva paita. Mitä matskua?tahtoo samanlaisen, mutta hikoovana ei voi laittaa päälle kun puuvillaa

    Minttu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumoan-tunika on puuvillaa ja tää Gina on 70% puuvillaa ja loput polyesteriä. Ei ole kuitenkaan yhtään "muovisen" oloinen! Usko mua, koska mä en ole suuri polyesterin tai akryylin fani...

      Poista
  7. Ai miten ihana kaupunki hömpöttely päivä.Mähän haluu ton kirjan myös ja ton tähtipaidan.Kyllähän tässä ollaan aika tähtiä kun selvitään pohjolan talvista ja näistä ihanan rasittavista murkuista ja vähän pienemmistäkin murkuista:)Saako olla utelias,monta kiloa on mennyt sulla läskileirissä?Ollaanko jo tavoitteessa:)tsemppiä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaan niitä arjen tähtiä!!! :)

      Saa olla utelias, mulla on mennyt kolmisen kiloa alas!

      Poista

  8. Sehän on tosi hyvin ja vielä on aikaa kesään:)Itse yritän myös,hitain askelein 2 pois 3 takas..jee

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tavoite maaliskuun puoliväliin mennessä oli -5 ja se näyttää toteutuvan.

      Poista
  9. Pakko minunkin kommentoida uusia pollyja, oli pettymys. Ne lakritsat oli hyviä, keltaiset mauttomia ja suklaatkin jotenki mauttomia ehkä niitten lakritsaisten jälkeen... Ei ollu mun juttu

    Tsemppiä leireilyyn!
    janksu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä maistoin muutaman myös viikonloppuna. Mun mielestä ne lakut oli aika kamalat, keltaiset ei tosiaan maistuneet just miltään, mutta suklaat niitä perinteisen hyviä!

      Poista
  10. Ihania kuvia! Tosiaan Seppälä oli ainut ketju silloin ennen. Poika kysyi tänä aamuna "äiti, oliks sillon ku sä olit pieni ni "ennen vanhaan"..." Ööh, joo oli :) Eikä vaatteita ostettu ku silloin kun koulu alkoi syksyllä, joululahjaksi ja sitten uudet kevätvaatteet, tai niin mun muistikuvissa ainakin... Vaikea muistaa niitä ennen vanhaan tapahtuneita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seppälä oli tosiaan ainut ketju, eikä vaatteita ostettu missään nimessä nykytahtiin! Mulle on etenkin jäänyt mieleen se, että aina koulun alussa käytiin ostamassa iso kassillinen uusia vaatteita.

      Heh, me ollaan myös käyty näitä ennen vanhaan -keskusteluja. Tänään multa kysyttiin, että oliko silloin Suomessa sota kun synnyin...

      Poista
  11. MoiMoi,
    Oli kiva tavata eilen ja muistetaan painattaa ne omat "postikortit;))"!
    Tällaisia mukavia tapahtumia on liian harvoin:)
    Terkkuja, Kati

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!! Kävinkin sua jo aikaisemmin moikkailemassa sun blogissa.

      Ehdottomasti postikortit kehiin. Ei kun kuvia valkkaamaan :D

      Terkkuja sulle vielä!

      Poista
  12. Ihana postaus ja kuvat! Rakastan kaikkia muita Pollyjä, mutta noi mustakeltaiset oli ihan HIIVEITÄ! Enpä muista, että aiemmin olis meikäläiseltä jäänyt karkkipussi syömättä. Nyt jäi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kyllä munkaan tehnyt näistä Pollyista montaa mieli ottaa! Mustat aika kamalia, keltsit mauttomia, mutta suklaat oli hyviä. Eli tämä pussi jää jatkossa kauppaan! Pettymys!

      Poista
  13. Noita Pollyja on saanu Ruotsista jo jonkun aikaan, ihan sairaan hyviä :P ei kyl voi ostaa kun niitä vetää sit koko pussin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistelin, että niitä on jo reilun vuoden ainakin saanut Ruotsista ja vähän ihmettelin koska ne tulee meille. Mulle se pussi oli hirveä pettymys. Jäi lauantaikarkit hyvin vähäisiksi ja hyvä niin! Mä tykkään niistä perinteisistä + kesäpollyista.

      Poista
    2. musta ja keltainen yhtä aikaa suuhun, nam ;)

      Poista
    3. Aaa, tota mä kokeillutkaan! Täytyy kokeilla, jos joku niitä joskus tarjoaa. Itse mä ajattelin ostaa samalla rahalla vaikka merkkareita sitten joskus, kun mulla on karkkipäivä.

      Poista
  14. Kivan kuuloinen päivä - tuiskusta ja pyrystä huolimatta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päivä oli oikein mukava, jos sitä tuiskua ei lasketa. Se oli aika ärsyttävää...

      Poista
  15. Tulit mieleeni heti kun näin uuden Polly-pussin! Ja valitettavasti Pollyt maistuivat minusta tosi hyviltä, etenkin syötynä Anna-Clarissan jo kertomallakin tavalla eli musta+keltainen ja sitten ruskeat erikseen ;)

    Terv. Sanna (se yksi monista)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :))) "yksi monista Sanna", heh

      Ja varsin hauskaa, että mä tulen monelle Pollyista mieleen. Mun pitää kyllä testata tää yhdistelmä, kun sitä kerran kehutaan. Tosiaan, se keltsi voisi vähän pehmentää sitä mustaa...

      Poista
  16. Pitkään etsin julkkarin jälkeen blogiasi,en enää musitanut nimeä kun harvoin ehtii vierailla muiden blogeissa. Oli kiva tavata ja kiva päivä muutenkin. Joko sinä ostit omasi 12xkoti? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tosi kiva tavata!!

      Krista laittoi mulle kirjan kainaloon ja olen sen lukenut kannesta kanteen :) Tykkäsin!

      Poista